Felelősségteljes technológiai innováció a gyermekek számára

Az UNICEF Innocenti új kutatása, amely a Sheffieldi Egyetem, a New York-i Egyetem, a New York-i City University és a Queenslandi Műszaki Egyetem együttműködésében készült, a következő kérdést vizsgálja: hozzájárulhatnak-e a videojátékok a gyermekek jóllétéhez, és ha igen, hogyan? A kutatás a fiatalok véleményére és tapasztalataira épít, hat országban, több száz gyermek részvételével több hónapon át zajlott.A kutatás figyelemre méltó eredményre jutott: a digitális játékok valóban hozzájárulhatnak a gyermekek jóllétéhez. Lehetővé tehetik, hogy a gyerekek megtapasztalják az irányítás érzését, hogy szabadon dönthessenek, hogy megtapasztalják a sikerélményt. A digitális játékok támogathatják a gyermekeket az érzelmek megélésében és szabályozásában, és segíthetnek nekik abban, hogy érezzék a másokkal való kapcsolatok mélységét (a versengést és az együttműködést) és hogy miként kezeljék a társas kapcsolatokat a játékon belül.

Tovább olvasom »
A gyermekek jólléte a digitális világban

Az Internet Matters „A gyermekek jólléte a digitális világban: Index Report 2024” című éves jelentése immár harmadik alkalommal jelent meg. A jóllét-kutatás az online világ gyermekekre és fiatalokra gyakorolt pozitív és negatív hatásaira egyaránt összpontosít. A 2024-es jelentés egyik legfontosabb eredménye, hogy a korábbi évekhez képest a szülők jobban aggódnak a képernyőidő, valamint ennek a családi életre, az egészségre és a figyelemre gyakorolt hatásai miatt.

Tovább olvasom »